Traseul 2: Piaţa Victoriei - Sos. Ştefan cel Mare - Obor - Sos. Mihai Bravu
5 participanți
Pagina 1 din 1
Traseul 2: Piaţa Victoriei - Sos. Ştefan cel Mare - Obor - Sos. Mihai Bravu
Traseul 2: P-ţa Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare – Şos. Mihai Bravu.
CLICK PENTRU A VEDEA PROIECTUL TRASEULUI 2!
CLICK PENTRU A VEDEA PROIECTUL TRASEULUI 2!
Re: Traseul 2: Piaţa Victoriei - Sos. Ştefan cel Mare - Obor - Sos. Mihai Bravu
Latimea de 1.2 - 1.5m este suficienta pentru efectuarea depasirilor in siguranta pe pistele unidirectionale?
George- Vizitator
Re: Traseul 2: Piaţa Victoriei - Sos. Ştefan cel Mare - Obor - Sos. Mihai Bravu
Doua probleme identificate de mine:
Problema 1. Proiectul propus NU repara eroarea pistei de pe Buzesti. Pista care vine pe Buzesti, spre Piata Victoriei, se termina subit cu 50-70m inainte de intersectia din Piata Victoriei. Carosabilul acolo creste de la 2 la 4 (respectiv 5, conform plansei proiectului) benzi. Deci 5 benzi auto si nimic pentru bicicleta? Ce face un biciclist care vine de pe Buzesti? O ia printre masinile care asteapta la semafor? Trebuie gasita o solutie: ori desfiintata o banda auto (sau ingustate toate 4), ori pista sa urce macar, trasata corespunzator, pe trotuar.
Problema 2. Pistele nu traverseaza Piata Victoriei in toate combinatiile de posibile trasee. Mai precis, daca vii de pe Aviatorilor / Kiseleff / Mihalache / Titulescu nu poti continua spre Iancu de Hunedoara. De asemenea, daca vii dinspre Iancu de Hunedoara esti obligat sa faci dreapta pe langa Guvern. Asta desi este suficient loc pentru a continua pista si pe directia spre Mihalache / Titulescu. Vedeti plansa de mai jos, cu mentiunea ca nu am neaprat o solutie pentru a taia Lascar Catargiu spre Iancu de Hunedoara. Dar nu de asta avem specialisti?
Problema 1. Proiectul propus NU repara eroarea pistei de pe Buzesti. Pista care vine pe Buzesti, spre Piata Victoriei, se termina subit cu 50-70m inainte de intersectia din Piata Victoriei. Carosabilul acolo creste de la 2 la 4 (respectiv 5, conform plansei proiectului) benzi. Deci 5 benzi auto si nimic pentru bicicleta? Ce face un biciclist care vine de pe Buzesti? O ia printre masinile care asteapta la semafor? Trebuie gasita o solutie: ori desfiintata o banda auto (sau ingustate toate 4), ori pista sa urce macar, trasata corespunzator, pe trotuar.
Problema 2. Pistele nu traverseaza Piata Victoriei in toate combinatiile de posibile trasee. Mai precis, daca vii de pe Aviatorilor / Kiseleff / Mihalache / Titulescu nu poti continua spre Iancu de Hunedoara. De asemenea, daca vii dinspre Iancu de Hunedoara esti obligat sa faci dreapta pe langa Guvern. Asta desi este suficient loc pentru a continua pista si pe directia spre Mihalache / Titulescu. Vedeti plansa de mai jos, cu mentiunea ca nu am neaprat o solutie pentru a taia Lascar Catargiu spre Iancu de Hunedoara. Dar nu de asta avem specialisti?
AlexTufan- Mesaje : 4
Data de înscriere : 17/07/2019
Re: Traseul 2: Piaţa Victoriei - Sos. Ştefan cel Mare - Obor - Sos. Mihai Bravu
George a scris:Latimea de 1.2 - 1.5m este suficienta pentru efectuarea depasirilor in siguranta pe pistele unidirectionale?
De la Marian Ivan, OPTAR: Latimea unei biciclete este, in medie, 75cm si se recomanda un spatiu minim in timpul depasirii de 50cm. Deci am ajunge la un 2m. Dar, adauga el, exsita si cargo-bikes cu latime de 1m => necesar 2.5m.
AlexTufan- Mesaje : 4
Data de înscriere : 17/07/2019
Re: Traseul 2: Piaţa Victoriei - Sos. Ştefan cel Mare - Obor - Sos. Mihai Bravu
Nu am apucat sa studiez in detaliu inca, dar e o portiune de pista din Pta Victoriei pe care chiar nu o inteleg. De ce s-a proiectat traseul 1 intre Kiseleff si Aviatorilor (care creeaza nu mai putin de 3 viraje la 90 de grade) si nu traseul 2, desenat de mine cu rosu??
Asta se poate rezolva rapid, pentru ca nu s-au realizat marcajele. NIMENI nu v-a respectat traseul propus de ei aici.
Asta se poate rezolva rapid, pentru ca nu s-au realizat marcajele. NIMENI nu v-a respectat traseul propus de ei aici.
Serban- Mesaje : 1
Data de înscriere : 17/07/2019
Piața Victoriei
Cu mulți ani în urmă, împreună cu un grup restrâns de prieteni am realizat o propunere pentru inserarea infrastructurii pentru biciclete în Piața Victoriei. Ideea este gândită astfel încât să fie aplicată cu un efort și costuri cât mai reduse. Poate nu este soluția optimă dar cred că se pot prelua câteva idei din ea:
1. Pista pentru biciclete din fața scuarului Muzeului Național de Geologie ar trebui să fie amplasată lângă traficul rutier nu lângă trotuar
2. Nu există trecere peste str. Lascăr Catargiu pentru biciclete, deși mașinile pot traversa bulevardul și la sol.
3. Nu există legătură pentru biciclete între colț Calea Victoriei - Guvern, deși ea există pentru mașini.
4. Nu există legătură prin față scuarului (din lateral) Muzeului Antipa...deși se poate lua cel puțin 1m din carosabil.
5. Si pe Titulescu prin întreptarea parcărilor (spic -> longitudinal) se poate inseara infrastructură pentru biciclete.
Nu pot da link către propunerea din 2015 (nu îmi permite forumul) dar o găsiți pe Prezi.com cu sub cuvintele cheie " Cycling City" și cu numele "Stadler Reini".
1. Pista pentru biciclete din fața scuarului Muzeului Național de Geologie ar trebui să fie amplasată lângă traficul rutier nu lângă trotuar
2. Nu există trecere peste str. Lascăr Catargiu pentru biciclete, deși mașinile pot traversa bulevardul și la sol.
3. Nu există legătură pentru biciclete între colț Calea Victoriei - Guvern, deși ea există pentru mașini.
4. Nu există legătură prin față scuarului (din lateral) Muzeului Antipa...deși se poate lua cel puțin 1m din carosabil.
5. Si pe Titulescu prin întreptarea parcărilor (spic -> longitudinal) se poate inseara infrastructură pentru biciclete.
Nu pot da link către propunerea din 2015 (nu îmi permite forumul) dar o găsiți pe Prezi.com cu sub cuvintele cheie " Cycling City" și cu numele "Stadler Reini".
Reini- Mesaje : 2
Data de înscriere : 21/07/2019
Re: Traseul 2: Piaţa Victoriei - Sos. Ştefan cel Mare - Obor - Sos. Mihai Bravu
Pe Ștefan cel Mare / Iancu de Hunedoara înțeleg că se scoate o bandă auto (3.5m) și se înlocuiește cu pistă pentru biciclete de 2.5m, acel 1m (aprox.) rămas se poate folosi pentru extinderea trotuarului sau a spațiului pentru vegetația de aliniament?
Este neclar cum poate biciclistul vira la stânga. Trece cu pietonii? sau este relevant să îi amenajăm un Advanced Stop Line (ASL) sau Bike Box?
Nu se înțelege ce se întâmplă la intersecția cu străzile secundare, pista se transformă în două benzi din care cea din dreapta are săgeată de "spre stânga".
De fiecare dată când există conflictul viraj de stânga autovehicul vs biciclist care merge înainte (ex. Ștefan cel Mare cu str. Roma) pista ar trebui dusă puțin mai apropate de trecerea de pietoni și să existe un fel de pastilă astfel încât șoferul să poată vedea mai bine biciclistul când virează. Ceva similar există de exemplu la intersecția cu Calea Dorobanți (nord) dar nu și pe partea de sud.
Există segmente în care benzila auto ajung la 2.6m ceea ce este cam îngust, poate că acolo ar trebui luat în considerare să fie eliminată banda.
Este neclar cum poate biciclistul vira la stânga. Trece cu pietonii? sau este relevant să îi amenajăm un Advanced Stop Line (ASL) sau Bike Box?
Nu se înțelege ce se întâmplă la intersecția cu străzile secundare, pista se transformă în două benzi din care cea din dreapta are săgeată de "spre stânga".
De fiecare dată când există conflictul viraj de stânga autovehicul vs biciclist care merge înainte (ex. Ștefan cel Mare cu str. Roma) pista ar trebui dusă puțin mai apropate de trecerea de pietoni și să existe un fel de pastilă astfel încât șoferul să poată vedea mai bine biciclistul când virează. Ceva similar există de exemplu la intersecția cu Calea Dorobanți (nord) dar nu și pe partea de sud.
Există segmente în care benzila auto ajung la 2.6m ceea ce este cam îngust, poate că acolo ar trebui luat în considerare să fie eliminată banda.
Reini- Mesaje : 2
Data de înscriere : 21/07/2019
Intersecția cu străzile secundare
La intersecțiile cu străzile secundare trebuie permis autoturismelor care intră în strada principală să se plaseze în poziția de vizibilitate optimă fără să blocheze pista pentru biciclete.
Florin Grigorescu- Mesaje : 7
Data de înscriere : 22/07/2019
Piața Iancului, reproiectare
Avem o mare oportunitate de a reproiecta traseele în Piața Iancului.
Virajul la stânga spre Șoseaua Iancului cum vii dinspre Piața Obor se poate face prin acumulare pe Bulevardul Pache Protopopescu. Soluție similară cu Piața Romană, viraj stânga spre Bulevardul Dacia dinspre Piața Victoriei.
Odată cu reproiectarea intersecției trebuie regândite și traseele de bicicletă care au unghiuri drepte.
Virajul la stânga spre Șoseaua Iancului cum vii dinspre Piața Obor se poate face prin acumulare pe Bulevardul Pache Protopopescu. Soluție similară cu Piața Romană, viraj stânga spre Bulevardul Dacia dinspre Piața Victoriei.
Odată cu reproiectarea intersecției trebuie regândite și traseele de bicicletă care au unghiuri drepte.
Florin Grigorescu- Mesaje : 7
Data de înscriere : 22/07/2019
Mutare pistă pe trotuar în loc de carosabil
Între Șoseaua Iancului și Vatra Luminoasă se poate construi pista de biciclete pe trotuar pe partea cu Vatra Luminoasă. Se poate păstra parcarea la stradă și elimina parcarea ilegală pe trotuar.
Florin Grigorescu- Mesaje : 7
Data de înscriere : 22/07/2019
A se considera și alte nevoi de oprire pe traseul pistelor pentru biciclete
Conceperea unor piste pentru biciclete este o oportunitate pentru tratarea unor aspecte conexe cum ar fi locurile de oprire cu timp limitat, locurile destinate livrărilor de marfă și intervențiilor la utilitățile publice. Dacă nu sunt luate în considerare aceste interfețe există riscul scăderii dramatice a eficacității acestei infrastructuri.
Florin Grigorescu- Mesaje : 7
Data de înscriere : 22/07/2019
Detalii tehnice
Nu sunt detalii tehnice despre scurgerea apei pluviale sau modul de separare a pistelor de zona pietonala sau cea destinata traficului motorizat.
Ar trebui prezentate și modurile de menținere a curățeniei și de deszăpezire.
Ar trebui prezentate și modurile de menținere a curățeniei și de deszăpezire.
Florin Grigorescu- Mesaje : 7
Data de înscriere : 22/07/2019
Calea de rulare unică pentru transportul în comun
Oportunitate majoră:
Mutarea traseelor de autobuz pe calea protejată a tramvaiului. Dacă tot se intervine semnificativ în infrastructura mare este bine să se considere și niște intervenții minore pentru a îmbunătăți și transportul public cu autobuzul (mutarea unor peroane de tramvai+autobuz, semnalizare adaptată în intersecții și în locurile critice).
Mutarea traseelor de autobuz pe calea protejată a tramvaiului. Dacă tot se intervine semnificativ în infrastructura mare este bine să se considere și niște intervenții minore pentru a îmbunătăți și transportul public cu autobuzul (mutarea unor peroane de tramvai+autobuz, semnalizare adaptată în intersecții și în locurile critice).
Florin Grigorescu- Mesaje : 7
Data de înscriere : 22/07/2019
Continut sponsorizat
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum